PDA

View Full Version : pending free Character Transfers to Wayfinder after 31.12.2011



McFunzel
12-31-2011, 05:21 AM
i wonder what will happen to still pending transfers, i have some from mid december still open and not transferred. will they still be processed as of their creation date ?

thx in advance / danke im voraus

McFunzel
01-01-2012, 10:58 AM
ich frage mich, was aus ausstehenden Transfers mit Erstellungsdatum vor dem 31.12.2011 wird? Werden die noch nachträglich abgearbeitet ? Besteht noch Hoffnung?

McFunzel
01-03-2012, 10:09 AM
bump

McFunzel
01-05-2012, 11:01 AM
bump

McFunzel
01-06-2012, 11:50 AM
ich bekomme das ungute Gefühl, daß das hier keinen Offiziellen interessiert oder niemand vom Staff das Wayfinder Forum liest..

McFunzel
01-07-2012, 05:23 AM
bump

herzkos
01-07-2012, 10:18 AM
here is a free bump for you.

8. Making short posts for the sole purpose of moving your thread up the Forums ("bumping") or adding to your post count is not allowed. The sole exception to this is in the marketplace forums where informative bumps (i.e., "the vorpal cupcake has been sold") are allowed.

http://forums.ddo.com/announcement.php?f=211&a=4

of course i am guilty of this one
15. Please do not respond in kind to posts that violate the Community Guidelines, as this may result in disciplinary action against your own account. Report the post to the moderation team for review by using the appropriate link:

On the forums, use the Report Bad Post function by clicking on the exclamation point icon (!) on the post
On My DDO, click on "Report this post"
On the Compendium, click on “Report Articl

Cordovan
01-07-2012, 11:24 AM
Pending transfers will still be processed, no worries!

knightgf
01-07-2012, 02:34 PM
I kinda hate to bring this up, but I seem to be unable to bring up the 'ticket' screen at customer service. All that I can do is just reach the F.A.Q.'s with the links I am given. Could someone lend me a hand here and get me to a ticket submission screen? Please? Pretty please with druid on top?

Cordovan
01-07-2012, 03:08 PM
I kinda hate to bring this up, but I seem to be unable to bring up the 'ticket' screen at customer service. All that I can do is just reach the F.A.Q.'s with the links I am given. Could someone lend me a hand here and get me to a ticket submission screen? Please? Pretty please with druid on top?

Head to support.turbine.com, then click on "Support Center", then click on "Submit a Ticket."

McFunzel
01-09-2012, 01:11 PM
thank you for the reply Cordovan.
thats good news.

and my apologies for the short posts, i see now that that was wrong.

Bimbelbo
01-15-2012, 07:03 AM
Offenbar aber nur noch Standard-Transfer (22€).

Ich hatte wie gesagt noch überlegt, einen Character zu transferieren. Meiner Meinung nach sollte das kostenlose Angebot verlängert werden, und evtl. sogar auf Englisch beworben werden. Mehr Spieler würden echt nicht schaden, im Moment ist immer noch zu wenig los, habe einige Spieler gesehen, die viel gezockt haben und schnell aufgestiegen sind, denen ist es aber anscheinend zu langweilig geworden. Wenn ihr Glück habt, Turbine, haben sie sich einen anderen Server gesucht. Wenn ihr Pech habt, haben sie das Spiel aufgegeben, und kaufen daher mit Sicherheit keine Punkte mehr. Eines dürfte auch klar sein, für 22€ wird keiner einen Character auf diesen, ich sag jetzt mal ganz hart, toten Server transferieren.

sdrocky
01-16-2012, 08:27 PM
Offenbar aber nur noch Standard-Transfer (22€).

Ich hatte wie gesagt noch überlegt, einen Character zu transferieren. Meiner Meinung nach sollte das kostenlose Angebot verlängert werden, und evtl. sogar auf Englisch beworben werden. Mehr Spieler würden echt nicht schaden, im Moment ist immer noch zu wenig los, habe einige Spieler gesehen, die viel gezockt haben und schnell aufgestiegen sind, denen ist es aber anscheinend zu langweilig geworden. Wenn ihr Glück habt, Turbine, haben sie sich einen anderen Server gesucht. Wenn ihr Pech habt, haben sie das Spiel aufgegeben, und kaufen daher mit Sicherheit keine Punkte mehr. Eines dürfte auch klar sein, für 22€ wird keiner einen Character auf diesen, ich sag jetzt mal ganz hart, toten Server transferieren.

below is a google translation
(Apparently, however, only standard transfer (22 €).

I had said as yet about it, to transfer a character. In my opinion, this should be extended free offer, and may be applied even in English. More players would not really hurt at the moment is still too little going on, have seen some players who have gambled a lot and have risen rapidly, where it is apparently too boring. If you are lucky, turbine, they have sought a different server. If you have bad luck, they have given up the game, and therefore buy more points with no security. One should also be clear for 22 € is not a character on this, I say now sometimes very hard to transfer dead server.)

Agree. should be extended for at least 3 months and transfer's should be made available via the english support site to the rest of the ddo community. The server population is still low (sometimes less than 50 people on) and could realy use a boost.

McFunzel
01-18-2012, 01:15 PM
Pending transfers will still be processed, no worries!

may i ask when this will take place? (if you can)
its been exactly 1 month now that i sent in the oldest pending transfer on a char.

can you tell me how i can check when my ticket number will be processed (#24001-202636)? ive found nothing at all on the support site

thx in advance

daVoyd
01-18-2012, 04:46 PM
The Paid Services team is within a couple of business days for response times to tickets. You may want to check your SPAM folder to make sure that any reply sent by them did not end up there. If you are still unable to find the ticket, you may want to use the link in my signature to create a new one. You also may want to add 'accountsupport@turbine.com' to your safe senders list to make sure you receive the email.

McFunzel
01-19-2012, 04:19 PM
thank you daVoyd.

I will resend the ticket asap. I just hope it will still be accepted; i will include all info from the original ticket.

i have never received a confirmation mail on succeeded free wayfinder transfers or pending ones, i double checked all mails and the spam


/edit
ive resent the whole ticket with all info from last year and a link to this forum post

McFunzel
01-27-2012, 02:34 AM
i got a response now, the first since the start of december.

/quote

Thanks for your inquiry.

We have received your request to transfer your character ****** from Ghallanda to Wayfinder. We apologize, but due to a technical limitation we are not currently able to process this transfer.

As your World Character Transfer request has not been completed, we have not charged your card, and we have closed your request without moving your character.

We continue to investigate this issue, and will post in the Premium Service Status Sticky in the Account Management forum once it has been resolved. We apologize that we are not able to transfer your character as you have requested in the interim.

If you have any additional questions or concerns, please respond to this email, and we will be happy to assist you.

Turbine, powered by our fans.

/endquote

conclusion: they havnt read anything i wrote in there, where i explained why i resent the ticket including the old ticketnumbers, reasons, subject and the fact that i refer to the FREE pending chartransfers that have not been processed yet.
obviously the ticket system cant help me with automated answers.

Shadow7375
01-27-2012, 02:55 AM
Wow, first Turbine offers free character transfer till December 31st and then you get a response, which seems very much automated, like the one above. This just s..ks!

Especially after Turbine staff told you not to worry and that all pending transfers would be processed as promised.

With actions from Turbine like this, Wayfinder is never gonna grow. Sad, very sad.

McFunzel
02-03-2012, 09:30 AM
apparently my chars are in a small group of characters that cannot be transferred yet due to technical issues of some kind.
Investigation is underway.

McFunzel
04-01-2012, 07:32 AM
2 months passed since the last contact, no news on anything yet.
ive given up hope.
regular transfers to wayfinder arent possible either

Shadow7375
04-01-2012, 09:51 AM
Aprilscherz von Turbine ?

McFunzel
06-01-2012, 03:01 AM
Pending transfers will still be processed, no worries!

3 months passed without any reply.

this is becoming a very bad joke.

lame_name
06-01-2012, 05:08 AM
i got a response now, the first since the start of december.

/quote

Thanks for your inquiry.

We have received your request to transfer your character ****** from Ghallanda to Wayfinder. We apologize, but due to a technical limitation we are not currently able to process this transfer.

As your World Character Transfer request has not been completed, we have not charged your card, and we have closed your request without moving your character.

We continue to investigate this issue, and will post in the Premium Service Status Sticky in the Account Management forum once it has been resolved. We apologize that we are not able to transfer your character as you have requested in the interim.

If you have any additional questions or concerns, please respond to this email, and we will be happy to assist you.

Turbine, powered by our fans.

/endquote

conclusion: they havnt read anything i wrote in there, where i explained why i resent the ticket including the old ticketnumbers, reasons, subject and the fact that i refer to the FREE pending chartransfers that have not been processed yet.
obviously the ticket system cant help me with automated answers.

You already got all the information in this email.
- they could not complete the transfer due to some sort of unknown "technical" issue (whatever that may be)
- they CLOSED your transfer request
- they didn't charge you anything (ok that's the only pointless part of this response, since your transfer would have been free anyway)
- they are "investigating the issue" and will post an update "in the Premium Service Status Sticky in the Account Management forum once it has been resolved"

So given the reply you got, what do you expect them to do for you? Your transfer has been processed (either by some sort of autotransfer thingy or an turbine employee) with the result that currently the transfer is impossible to complete.

Everything said and done, case closed...

Oh and by the way, considering the current state of wayfinder i'd be glad they didn't complete the transfer ;)

Who knows, perhaps they are currently evaluating the possible future of the server and want to avoid drama and complaints when they merge servers ("whaa whaa, why didn't you tell me you would merge with $some_server, then i'd never have paid for transfer from wayfinder to that server a month ago" ... or "*lots of tears* you meanies, i transfered to wayfinder only to be merged into another server a month later").

But thats just my opinion.

McFunzel
06-25-2012, 12:57 PM
Turbine, powered by our fans.

sdrocky
06-28-2012, 10:39 PM
Turbine, powered by our fans.

Did your toons end up getting transfered??

McFunzel
07-09-2012, 03:06 PM
no, they did not yet

Shadow7375
07-10-2012, 05:21 AM
Hey Z,

transfer out of Wayfinder also do not work. I tried a couple of times. They keep telling me that due to certain technical issues transfers currently to and from Wayfinder do not work. No other explanations where ever given by Turbine.

I find this to be honest rather strange cause it worked just fine when the server first opened up. Transfers worked without a glitch and now suddenly they don't.

Cheers
Foo

McFunzel
07-11-2012, 10:19 AM
hey Foo,

where did you even find a form to request such a transfer?
the standard ticket doesnt even list wayfinder as possible source/target

thx

Shadow7375
07-12-2012, 12:00 AM
Yes, the transfer form doesn't list Wayfinder yet, so you'll have to choose "unknown/none" on the drop down menu it seems and then mention WAYFINDER in the text window.


Info about toon transfer at http://support.turbine.com/link/portal/24001/24001/Article/57/DDO-World-Character-Transfer-FAQs and the form itself can be found here http://support.turbine.com/ics/support/ticketnewwizard.asp?style=classic&deptID=24001&