PDA

View Full Version : My DDO

Todorian
08-24-2011, 07:01 AM
Wann wird denn Wayfinder dort aufgenommen?

Jiirix
08-24-2011, 07:16 AM
Mich stört zwar, dass ich mit meinen Pfadfinder Toons noch nicht an der Lotterie teilnehmen kann, aber sonst find ich's ohne besser. HP sieht man bald im roten Balken stehen und der Rest is meistens sowieso oft falsch oder nicht aussagekräftig. MyDDO erwischt mich gerne mit dem Haggle-Helm auf anstatt Minos, dann heißt es wieder: " EHHH, no heavy fortification!" Ich weiß meine Gildies tragen das beste was Sie kriegen konnten und von PUGs darf man nicht viel erwarten, habe es daher eh selten genutzt. Von mir aus kann MYDDO auf Pfadfinder gerne aus bleiben.

Und herzlich willkommen im Forum :)

karl_k0ch
08-24-2011, 09:34 AM
There is nothing to see here. Move along. :)

knightgf
08-24-2011, 09:36 AM
English!!!!!!!!!!!!!!!

karl_k0ch
08-24-2011, 09:41 AM
English!!!!!!!!!!!!!!!

It's not our fault that the moderators accitently put a thread from a german speaking subforum on the news.

You forgot to italicize your rude demand, btw. Please mind the fact that you are posting in a non-English subforum at the moment.

knightgf
08-24-2011, 09:42 AM
It's not our fault that the moderators accitently put a thread from a german speaking subforum on the news.

You forgot to italicize your rude demand, btw. Please mind the fact that you are posting in a non-English subforum at the moment.

Nah, don't worry. Just be being ignorant. :D

I've seen players yell that whenever someone starts speaking German on wayfinder. Pretty funny to say the least.

karl_k0ch
08-24-2011, 09:50 AM
Nah, don't worry. Just be being ignorant. :D

I've seen players yell that whenever someone starts speaking German on wayfinder. Pretty funny to say the least.

Das ist lustig.

knightgf
08-24-2011, 09:52 AM
Das ist lustig.

Ja. In Ordernug, Knightgf!

Grimgore
08-24-2011, 09:57 AM
Ja lustig. Traurig, aber lustig noch.

Tolero
08-24-2011, 12:40 PM
Schon gibt es einiger Konfiguration-Umrüstunger damit Wayfinder in MyDDO zu erscheinen werden. Wir haben nicht ihm vergessen. :)

((There's already some configuration changes happening so that Wayfinder will appear in MyDDO. We've not forgotten it :) ))

knightgf
08-24-2011, 12:54 PM
((There's already some configuration changes happening so that Wayfinder will appear in MyDDO. We've not forgotten it :) ))

Ich hoffe dass die erste lotterie erhalten wir von Wayfinder ist ein Sauerkraut Lotto! Sauerkraut ist im grunde wie Schinken in der Funktionalität en-game, nur, dass es aussieht wie Sauerkraut en-game.

(I hope the first lottery we get on Wayfinder is a Sauerkraut lottery! Sauerkraut is basically like ham in terms of functionality in-game, only that it looks like Sauerkraut in-game.)

Tolero
08-24-2011, 01:05 PM
Ich hoffe dass die erste lotterie erhalten wir von Wayfinder ist ein Sauerkraut Lotto! Sauerkraut ist im grunde wie Schinken in der Funktionalität en-game, nur, dass es aussieht wie Sauerkraut en-game.

(I hope the first lottery we get on Wayfinder is a Sauerkraut lottery! Sauerkraut is basically like ham in terms of functionality in-game, only that it looks like Sauerkraut in-game.)

Hmm..... Ich weiß nicht....

Was möchtet Ihr für erstem Lotto? Irgendeinen Empfehlungen?

knightgf
08-24-2011, 01:08 PM
Hmm..... Ich weiß nicht....

Was möchtet Ihr für erstem Lotto? Irgendeinen Empfehlungen?

Nun, wenn du einen Vorschlag, wie wir 'test' lotto dienstags-lotto zuerst vor der eigentlich rolled out? Id hate für unseren ersten dienstags-lotto nicht zu funktionieren...

Ich schlage vor sauerkraut schinken dienstags-lotto für unseren test, dann vielleicht einige XP elixiere für unsere nächsten, denn die Leute wollen auf diesem Server schneller.

(Well, if you want a suggestion, how about we 'test' the lotto first before the lottos actually get rolled out? Id hate for our first lottos to not work at all...

I suggest sauerkraut ham for our test lottos, then maybe some XP elixirs for our next ones, since people will want to level on this server faster.)

PLUGintoTHEpowerLINE
08-24-2011, 01:15 PM
Gut, weil in der regel Menschen essen gerne sauerkraut mit etwas, wie etwa sauerkraut schinken? Aber nicht sauerkraut Speck ... oh was für ein horror ...

(Well, since normally people like eating sauerkraut with something, how about sauerkraut ham? But not sauerkraut bacon...oh the horror...)

lieber Gott ... Sauerkraut schinken ftw.

Ich moechte "köstlicher Sauerkrautschinken" ... oder wie heisst "tasty ham" mit sauerkraut im deutsch.

((okay ... my german is as rusty as a spork. I tried using a decent translator to make sure this is at least legible.

But I think a worldwide lotto for Tasty Sauerkraut Ham is in order :)) )

SisAmethyst
08-24-2011, 02:42 PM
I guess the believe all Germans eat tons of Sauerkraut is a myth told by soldiers from WW2 as there was nothing more left to eat over there. Sauerkraut is by the way usually made out of Cabbage (http://en.wikipedia.org/wiki/Cabbage). So if you throw something I would prefer a Cabbage to Sauerkraut which would be a little bit slippery and wet :)

By the way ... I read a lot of google translation in this thread :D

Back on topic. How about a lottery associated to the theme and name of the server Wayfinder and less about the dedicated language. At least its not only Germans but as well Austrians and part of Swiss who speak this.

Tolero
08-24-2011, 02:54 PM
...By the way ... I read a lot of google translation in this thread :D

Back on topic. How about a lottery associated to the theme and name of the server Wayfinder and less about the dedicated language. At least its not only Germans but as well Austrians and part of Swiss who speak this.

((Hey I compose my sentences from scratch thank you... just means they're as broken as a google translate until I get better :P

And so something like a secret door finding item?))

knightgf
08-24-2011, 03:06 PM

Ja. Das ist gut. Aber ich möchte immer noch sauerkraut schinken. :p)

(Yes. That is good. But I still want sauerkraut ham. :p )

Nimasheth
08-25-2011, 06:53 AM
http://www.lecker.de/media/recipes/hauptspeisen/fleischgericht/watermark_F1139701jpg_img_308x0.png

Guten Appetit! :D

Arnhelm
08-25-2011, 09:36 AM
http://www.lecker.de/media/recipes/hauptspeisen/fleischgericht/watermark_F1139701jpg_img_308x0.png

Guten Appetit! :D
Super. Jetzt bin hungrig.

Nimasheth
08-25-2011, 11:01 AM
*ein imaginäres Häkchen auf einer imaginären Liste macht* Nr. 1 ;)

ComicRelief
08-25-2011, 11:21 AM
((Hey I compose my sentences from scratch thank you... just means they're as broken as a google translate until I get better :P ...))

ROLF - FYI, Google translate does a pretty good job (much better than the ol' "Bablefish", which wasn't too bad...sometimes). ;)

And BTW, from what I've seen, you're doing very well. Not that my opinion matters, since I only had 1 year of German back (*mumbles and counts on fingers and toes...*) 20 years ago in college. (Great! Now I've gone and dated myself...) ;)

SisAmethyst
08-26-2011, 06:46 PM
((Hey I compose my sentences from scratch thank you... just means they're as broken as a google translate until I get better :P

Hehe, that was mostly directed at other post that I had to read 3 times, especially due to the word ordering. You already do quite some progress and have mostly the issues with difficult German grammar of 'erstem/erstes, dem/den, ihm/ihn/es' or words that are uneasy to translate. On the flip side the translated words usually give me a chuckle like for 'Konfiguration-Umrüstunger' ;)

So I would translate: There's already some configuration changes happening so that Wayfinder will appear in MyDDO. We've not forgotten it
to: Es werden bereits Konfigurationsänderungen durchgeführt damit Wayfinder in MyDDO erscheint. Wir haben es/ihn nicht vergessen.

By the way my English is also far from being perfect :D

And yes, an open-lock rod or true seeing cookie would be an interesting option...

SisAmethyst
08-26-2011, 06:51 PM
...

Ich moechte "köstlicher Sauerkrautschinken" ... oder wie heisst "tasty ham" mit sauerkraut im deutsch...

"Ich möchte köstlichen Sauerkrautschinken" is perfectly fine or "leckerer Schinken mit Sauerkraut" which however sound more like a mouthful :D

cru121
09-06-2011, 03:43 AM
Schon gibt es einiger Konfiguration-Umrüstunger damit Wayfinder in MyDDO zu erscheinen werden. Wir haben nicht ihm vergessen. :)

Any progress to report?

lhidda
09-06-2011, 04:52 AM

This is the translation from Google translator:

Es gibt bereits einige Änderungen an der Konfiguration geschieht so, dass Wayfinder in MyDDO erscheinen wird. Wir haben es nicht vergessen.

Not perfect, but 10 times better than your translation. I am sorry to confront you with it, but maybe use it next time.

Tolero
09-06-2011, 08:31 AM
Any progress to report?

Nein, tut mir wirklich leid. Die Änderungen sind schwieriger als Aussichten. Wir arbeiten noch daran.

This is the translation from Google translator:

Es gibt bereits einige Änderungen an der Konfiguration geschieht so, dass Wayfinder in MyDDO erscheinen wird. Wir haben es nicht vergessen.

Not perfect, but 10 times better than your translation. I am sorry to confront you with it, but maybe use it next time.

Kein Problem! Meine Signatur steht genau: "Es ist schon ok für dich, meine Grammatik zu korrigieren." Ich meine es ernst. ^^ über Google-Translate... Ich muss von der Pike auf lernen, damit kann Ich verbesseren. Meine Übersetzungsprogramm ist immer eine "Krücke," und es ist was mich zurück hält. Üben macht den Meister (even when I'm horribly horribly wrong).

karl_k0ch
09-06-2011, 08:45 AM
Von der Pike auf ftw!

Üben macht den Meister.
While not wrong grammatically, the actual proverb is "Übung macht den Meister.".

~Sindaera
09-12-2011, 02:21 AM
bin ich eigentlich der einzige mit Problemen in myDDO ? Seit ein paar Tagen bekomme ich meine Seite nicht mehr korrekt aufgebaut und kann in der Lotterie nicht mehr mitmachen. Irgend jemand das gleiche Problem ?

Ugumagre
09-12-2011, 02:55 AM
09:30, Zeit für ein kleines Frühstück in Deutschland..

http://i315.photobucket.com/albums/ll454/rivella111/leber.jpg

(Ehrlich, wir frühstücken so was öfter hier...)

cru121
09-12-2011, 08:01 AM
bin ich eigentlich der einzige mit Problemen in myDDO ? Seit ein paar Tagen bekomme ich meine Seite nicht mehr korrekt aufgebaut und kann in der Lotterie nicht mehr mitmachen. Irgend jemand das gleiche Problem ?

Yeah, same here. I can enter lotteries when I am on the character page. However, I can no longer enter lotteries from the player page.

~Sindaera
09-13-2011, 11:58 AM
Update: Seit der Downtime heute funzt alles wieder normal. Keine Ahnung, was gemacht wurde...

cru121
09-13-2011, 11:12 PM
Yeah, lotteries are functional again. And wayfinder characters are now on myDDO. Good job!

Edit: Alas, the myDDO version my wayfinder character is not really up-to-date.

sdrocky
02-03-2012, 04:52 AM
My.ddo hasnt updated since the 12 of december 2011. All my other toons on other servers are updating but none of my Wayfinder toons are, and neither are any Wayfinder guilds.